My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 5 november 2014

Av Malin Skogström - 5 november 2014 14:16

Det är så himla bra att Matilda har fått upp ögonen för gamla goda Disney klassiker. Då kan jag oxå slå mig ner en liten stund och kolla, för dem kan jag ju INTE utantill eller så. =P Hon har fastnat för Lejonkungen just nu, men det går väl över haha..


Hon har tittat ganska mycket på Frost oxå, senast i morse kom hon in till oss och sa: Mamma, himlen är vaken så vi ska inte sova mer!

Hm, tycket jag halv fyra på morgonen, hon får sova lite till, hehe! =P


Just nu sitter dem båda och härjar med en varsin stor kartong från partylite varorna och leker buss och gömmer sig för varann.

Kaspian ha ju som sagt höstblåsor, men kunde verkligen inte vara piggare! Knepigt ändå. Men dem får vara hemma imron och torsdag oxå, fredag är vi alla fall lediga så det bli bara bra de!

Måste göra en massa pappersarbete till jobbet oxå, hinner inte riktigt med det nu när dem är hemma, men jag får väl sitta sent ikväll oxh göra det istället. Det löser sig alltid!


Igår var det föräldrarådsmöte och det var en hel del intressant som kom upp vill jag säga, men får se vad som händer nu framöver, för det mesta handlade det om hur föräldrarna egentligen tänker kring barn och deras sjukdommar. Och att dem flesta faktiskt inte ens tänker på andras barn utan bara på att dem själv vill tjäna en massa pengar så dem skickar barnen i alla fall. vi kom fram till igår att det vill rekomendera förlängd hemmatid efter en sjukdom, vanligt är det ju 48h vid magsjuka men nu vill vi ha 72 timmar, symptomfri! och en del andra saker som kan vara intressant för en förälder att tänka på.

Kom även in på hur det egentligen funkar med alla dessa tider som man har och hur man ska ha lämning samt hämtning på förskolan. Men jag orkar inte ens ta upp allt som sädes där, jag kan bara säga att jag tyckte det var himla intressant! =)


Nu bär det strax av till barnvakt då jag ska jobba kvällen, hoppas att det blir bra, kanske kan behöva barnvakt imorn med om inte jonas kan komma hem lite tidigare, men det märker vi imorn!


Alla som läser få ha det så bra! HEJ!!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards