My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under mars 2014

Av Malin Skogström - 31 mars 2014 12:30

Batteriet tar slut så himla fort på telefonen. Konstigt när jag inte använder den så himla mycket egentligen..

Idag blir det tårta igen. Men sen är det slut vill jag lova.

Imorn är det då dax att börja betala för sig på jobbet. De har valt att börja ta betalt för kaffet. Kanske dax att sluta dricka. ;-)

I lördags var vi till affären o då hittade Matilda en mössa som hon tyckte att sin nya lilla kusin skulle ha. Mamma flippa måste ha en mössa.. O så blev det. Hon var såååå stolt när hon lämnade fram den till Filippa. ;-) stora tjejen. :-)

Av Malin Skogström - 30 mars 2014 19:51

Idag kom mamma med familj samt Tommys föräldrar o syster hit. De ville fira Jonas. :-) 1 steg närmare det vi behöver o vill ha! ;-)

Igår var vi hem till Mia o firade henne.
I fredags var Jonas mamma hit o firade Jonas.
Det har blivit litmycket tårta i helgen. ;-) men det får bli så ibland.
Nästa grej som blir är kryddpartyt till veckan!! :-D kommer bli toppen!! :-D

Nu mysa med min älskade man innan det jobb o dagis för familjen imorn.
Ha en bra söndagkväll o glöm inte se äntligen helg!! :-D

Av Malin Skogström - 30 mars 2014 10:58

Why does it feel so good to get rid of things? To unload? To let go? Maybe because when we see how little we actually need to survive, it makes us realize how powerful we actually are. To strip down to only what we need. To hang on to only what we can’t do without. Not just to survive, but to thrive

Av Malin Skogström - 28 mars 2014 07:43

Idag fyller min kära make år. :-D Han ska få presenter när han kommer hem bestämde vi igår.:-)
Matilda tycker det är roligt för man får ju tårta när nån fyller år. :-P
Idag lämnade jag barnen kvar över sju. Aldrig lämnat så tidigt. Kändes himla konstigt.. ;-)

Idag är även.sista anmälningsdagen inför kommande kryddparty. Har fått svar från alla utom 1 person. Jag har fått svaren ja eller nej men även svaret, ska kolla om det passar. O set tycker jag är oki svar. Om nu inte alla svara så. ;-)
Får se om jag hör något under dagen. Skulle minsann vara otroligt bra o veta vilka som kommer. :-)

När jag slutat ska jag in på affären o handla innan jag hämtar barnen på.väg hem. :-) mysa med dem hela helgen! :-D För jag är minsann ledig.ändå tills måndag kl 9. ;-) efter att.jag slutat idag vill säga. Vilket jag tror blir 14 kanske. ;-)

Nu ska jag dricka klart mitt kafé innanförsta lektionen börjar. ;-) Börjar
Ha en mysig fredag!!!

Av Malin Skogström - 27 mars 2014 11:17

Jobbet har köpt in en teckenspråks bok. Och den är såååå bra. Skulle vilja ha den själv! :-)
Jag trivs bara mer o mer på mitt fasta jobb. Så himla roligt.
Vi har även fått en ny vikarie, hon är toppen. Jon har 45 min bilresa för att komma till jobbet men hon tar alla pass hon får, oavsett hur långa.eller korta dem är! Det är så en vikarie ska vara. Man måste visa framfötterna om man vill komma någonstans i jobb numera.

När jag kommer hem ikväll blir det till att fixa lite inför helgen. Jonas fyller år. :-)

Nu jobba lite till innan jag ska åka o jobba igen! ;-)

Av Malin Skogström - 25 mars 2014 08:36

Det låter ju himla dumt, men det är vad jag är just nu. fast det är ju inget dåligt. =D

Eftersom jag är ELevassistent och ELev är sjuk så är ju mina uppgifter borta, men jag får betalt ändå. Eftersom jag är schema bokad och inte kan ta på mig något annat så blir det timmar i alla fall. Bara positivt =P


Igår hade jhag en heldag med mamma, det behövde jag verkligen, var skönt att komma iväg utam barn och utan man, bara jag o mamma, fast lillebror kom ju oxå då vi käkade lunch vilket var helt okej =P


Idag ska jag fixa till det sista här hemma och bara ta det lugnt, men det blir en sväng på Erikshjälpen samt en runda på Ikea, måste fixa en sista förberedelse inför doppresenten som jag fixar. =P

Sitter lika spänd som vanligt nu i dessa dagar och v'äntar ¨på att lönen ska komma in så jag kan se vad jag ska få denna månade, Har inte jobbat lika mycket, eftersom jag var sjuk och tvungen att åka till akuten en sväng, men jag tror att det blir bra i alla fall.=P


Ikväll ska vi väl inte göra så himla mycket, bara fixa inför fredag kanske, måste baka lite så det finns fika om det skulle mot förmodan dyka upp någon =)


Än så länge är det 3 personer som hört av sig ang kryddpartyt o sagt om det ska komma eller inte, är ju fortfarande lite namn kvar på lista men det lär väl komma upp som sista minuten som vanligt tyvärr. =/

Vill kunna planera lite inför det fikat oxå, eftersom jag inte har så många dagar hemma är det bra om man kan få veta vilka som ska komma eller inte. =)


Lämnade barnen kl 8 imornse, enligt schema, men jag ska nog hämta dem tidogare idag. vill ha mina små gofisar hemma lite oxå! =D


NÄE nu ska jag se till att göra lite nytta, skulle behöva dammsuga så jag gör väl det! =P Längesedan jag gjorde det nu haha! =P

Av Malin Skogström - 23 mars 2014 14:33

Idag är jag inne på jobbdag 14/19. Slutar 19 ikväll då är det bara 5 dagar kvar till helg o umgänge samt bakning. Veckan därpå ska jag ha kryddparty. Spännande o se.om folk kan komma. Ännu mer spännande är att se vilka som svara o meddelar om de kan eller inte.

Jonas fyller år på fredag, har.inga.direkt planer. Får se vad vi hittar på. Vem vet det kanske kommer besök.

Nästan klar med fondväggen nu. Hoppas det blir bra!! :-)
Inte.tycker kvar att fixa hemma nu innan det känns som allt är i ordning...
Ikväll blir det till att gå igenom barnens kläder. Kaspian växer fort nu!!

Nu ska jag jobba igen så att dagen går fortare o jag kan komma hem. Tror dock tyvärr att barnen sover då jag.kommer hem. Lång dag på dagis imorn.
Ha en bra dag allesammans...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards