My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under juni 2015

Av Malin Skogström - 20 juni 2015 08:00

Kaffe, frukost, ljudbok, 1 timmes bilfärd till jobbet.

Av Malin Skogström - 18 juni 2015 21:28

Tanken var att åka till en lekplats, leka, äta ute o mysa. Men... Det regnade så vi åkte till Mia istället och barnen fick leka ute bäst dem ville själva i regnet. Hehe, höll mig på insidan och kikade ut istället.
När vi kom hem började vi på maten. Vi firar lite midsommar idag eftersom jag ska jobba hela helgen. Vilken inte gör mig någonting! Barnen får mysa på med världens bästa pappa i tre dagar! :-)
Efter en god middag och jordgubbar till efterätt har vi myst ner oss i sängen o ser lite serie. Mys!!!!

Glad midsommar på mig!
Glad midsommar på er!

Av Malin Skogström - 16 juni 2015 20:49

Igår tog jag emot det jobbigaste samtalet jag gjort på länge.
Telefonen ringde runt 18 så vi hade precis ätit klart maten, jag svarade och det var ett väldigt trevligt samtal men jag var tvungen att tacka nej till just det erbjudandet som kom på tal då. Men jag sa att jag fortfarande var intresserad så vi får se hur det utspelar sig i fortsättningen.
Jag känner mig väldigt nere att jag bar tvungen att tacka nej, samtidigt som jag känner att jag har gjort helt rätt val! Kunde inte ha gjort det bättre!!

Dag 2 på ledigheten och idag har barnen lekt så snällt och fint att jag blir förvånad! Är så stolt över mina små godingar!! Så kul!
Vi har hälsar på, på nya dagiset idag och båda var så stolta över vart dem ska börja efter sitt sommarlov. :-D

Av Malin Skogström - 14 juni 2015 23:43

Det är minsann jätte länge! Ojoj vad jag o barnen ska ha det skönt. :-D

Av Malin Skogström - 13 juni 2015 17:40

Solig dag.
Jobba ute i solen? Tur jag har en väldigt anpassningsbart jobb när det kommer till väder!!
Har jag sagt att jah gått lönehöjning!!! Såååå glad tjej!!!
Första gången någonsin som jag får en individuell ökning efter förmåga, kunskap och engagemang och inte småhöjningar av hur länge jag jobbat. Det här ju min första fasta tjänst så det är ju bara positivt! Älskar positiv feedback när man gör något bra!!!! Såååå himla roligt är så glad!!!

Av Malin Skogström - 13 juni 2015 10:05

Blev jätte glad!
Jösses vilken nöjd kille vi hade hemma igår!
Kaspian 3 år! Helnöjd när han fick paket av både mamma o pappa sant syrran. Ännu bättre blev det när favoriten Morbror danne/gudfar kom på besök med sin sambo.
Han ringde igår och frågade om han fick komma liten stund på kvällen. Självklart fick han det. Vill man komma ät man självklart välkommen. Bara man tar sig tid att fråga om vi är hemma o tillgängliga! :-D Kaspian var mäkta nöjd med hela dagen.
Toppen på det blev att en av småkusinerna kom och skulle sova över. :-D En helt fulländad dag o kväll. :-)
Idag jobbar jag då blir det drakborgen samt kalas för att fira en dagis kompis till matilda. :-)

Barnen har nu äntligen fått sommarlov! Så himla skönt för dem. 11 veckor långledigt är minsann inte helt fel. Och massa kul inplanerat i det oxå såklart. :-)

Att glädjas för andra kan vara väldigt svårt för vissa. Allt behöver verkligen inte vara en tävling! Har lärt mig det den hårda vägen. Att göra det man själv mår bra av är det bästa.
Att få sympati och oj'ande för att man mår dåligt, är det en bra sak? Mår man bättre av att andra tycker synd om en? Om jag uttrycket att jag mår dåligt då vill jag ju verkligen inte höra, ja men jag mår sämre!!
Jag mår bättre av förståelse samt uppmuntran. Är det inte bättre? Att få uppmuntran för att man mår bättre även om det vara är lite lite bättre. Eller en förstående blick som, ja jag förstår att det kan vara tufft.


Äh, nog om det! Ha en bra dag i solen de ska jag!!!

Av Malin Skogström - 12 juni 2015 17:44

Herregud vad tiden går fort!!!
Mammas lilla kille blir hela 3 år idag!!! Stora grabben!!!

Av Malin Skogström - 11 juni 2015 15:26

Om en liten stund ska jag åka och hämta lite arbetskollegor sedan bär det av mot skolavslutning.
Det är lika jobbigt varje år!!! Jag ska försöka hålla mig från att gråta! :-)

? Melodi - Groupie ?
"Nu är det dax igen, min vän, vi höjer stämningen, så sjung, mitt, sommar, sommar, sommarlov..."

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards