My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Hjältedåd på kvällkvisten =)

Av Malin Skogström - 22 juni 2011 21:32

Nu ikväll så satt jag och Jonas och kolla på tv en stund innan vi skulle fara på affären.. Då hördes det en riktig smäll, jag blev givetvis livrädd,hoppade upp ur soffan och sprang mot stället där ljudet kom ifrån.. Vilket var fönstret mot baksidan av huset..

Vi kom fram till att det var en lite fågel som måste ha flugit in i fönstret och sedan trillat ner på marken, men det är en fasligt lång bit att falla, vet inte ens om din lilla rackaren klarade sig.. =(


10 minuter senare...

..hördes ännu en smäll men denna gången var det på fönstret som är precis brevid balkongdörren och snabbast nu var givetvis katten.. Så Jonas skyndar efter katten ut på balkongen och sliter tag i nacken på henne för att hon inte ska hinna skada lill-fågeln om den bara är chockad.. Slänger in henne och stänger utfågeln så den får hämta sig lite..

Vi stod och kollade på den lilla rackaren, han andades som tur var men väldigt fort, så vi lät honom vara i fred en stund..

Kan inte ha gått mer än 10 min då hade han kommit upp på benen igen..

Hanvar så söt där han satt och titta omkring sig för att förstå vart han var.. Tror han var lite virrig...


Till slut så var han på vingarna igen utan att vi behövde göra något. Den lilla rackaren överlevde krocken med våran rutan =)



Nu ska jag dra mig mot sängen och läsa lite i min bok innan jag somnar, imorn kommer bli en bra dag! =)

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards