My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Fyra generationer...

Av Malin Skogström - 28 augusti 2011 07:05

   Ibland kan jag inte förstå hur folk fungerar och tänker..

Det är en sak att säga vad man tycker till personen det handlar om men att gå och säga sina åsikter till andra personer som inte ens har med saken att göra. det tycker jag är fult.

Igår blev någon jag älskar sårad så hårt för att en viss person inte kan säga som man känner från börjar. Alla har rätt till en ege åsikt och här är min. Jag tycker man ska säga de man har på hjärtat från början, hålla sig till sin historia och ändra den inte, för det sårar..Jag tycker även att många personen bör tänka sig för innan de säger något, för det skadar bara i slutändan... Och bara helt fel personer!


 

Igår åkte jag, Jonas och Matilda hem till mamma och Tommy för att umgås lite och äta middag, vi skulle även ta foto.. Ville ha en generationsbild med mormor, man vet aldrig hur länge hon finns kvar. Hon har ju som de flesta redan vet Cancer och vet inte hur lång tid hon har kvar, vilket är otroligt jobbigt.. Det är inget som man heller går runt och prata om, men det finns där och man vet inte riktigt hur man ska hantera situationen, man vet inte hur man ska prata om det eller vad man ska säga.. Jag är bara glad att jag hinner träffa henne oftare nu när hon bor här, än vad jag hade hunnit om hon bodde kvar i skåne.. =) Jag hoppas hon har lång tid kvar, är så himla lätt att ta henne för givet, men nu på sista tiden har man fått sig en riktig funderare på hur man ska hantera saker och ting..

Tillbaka till ämnet. När vi var där fick vi ett samtal som vi inte hade väbtat oss därav den lilla texten ovan. Lillebror var även där, han skall ju flytta nu så jag håller på att rensa hemma hos oss och se vad han kan få ta och vad vi själva vill ha med oss då vi flyttar.. Nu är det bestämt, och vi skriver på papperna i veckan. Längtar som bara den tills vi kommer från den här lägenheten. Skulle kunna säga att här finns en hel del bra minnen, men det finns även en massa dåliga minnen.. En del som man vill minnas och en del som man inte alls vill minnas...


Idag vaknade vår lilla tjej tidigt, redan klockan sex, vilket är ovanligt för hennes del, men någon gång måste man vara vaken tidigt. Jag klev upp och gjorde mat till henne och matade henne medans jag kollade på ett avsnitt av O.T.H Tycker om den serien, men den var bätter förr, haha nu låter man ju gamal till och med! =P


Under dagen idags ak jag och Jonas ta med oss Matilda i vagenen och knalla bort till Sandra och Peter, umgås lite nu inann helgen är över.. Kommer bli trevligt de =)


Imorn är det måndag och jag måste ringa och boka vilken tid som tårtorna skall hämtas, ska även hämta dopklänningen, och på lördag är det som sagt Matildas dop. Jag och Jonas har bestämt vilka vi ska ha som gudföräldrar och de kommer att bli toppen, jag anser att vi gjort ett bra val.. Är väldigt nöjd med det, de kunde inte bli bättre! =)

I veckan ska vi även till Familjerätten och skriva på lite papper, jag ska åka pcj besiktiga min lilla skrutbil, jag ska på ljusparty, se om de finns något kul att beställa inann den nya katalogen kommer.. För när den har kommit då ska jag ha ett eget party, det kommer att ske strax efter att vi har flytat! =D  *Längtar*


Det kommer att hända mkt nu framöver.. =) Tror dock inte att jag hinner med att skriva så mkt i veckan, men jag tror jag har fått de jag vill få sagt i alla fall.. =P


Lite bilder måste jag ju självklart bjuda på. =P

Blandat på både Matilda och Maya. =) Även kommer generationsbilden med längst ner =)


 

  

  

 

   

 

Fyra generationer 2001.08.27

Från vänster: Malin, Barbro, Kikki och längst fram lilla Matilda.. =D

 
 
bea

bea

1 september 2011 00:00

Åh, älskar genrationsbilder så fint :) Skriv ut den så den inte ligger på datan o en vacker dag försvinner. När vare du skulle ha ljuspartyt? När flyttar ni? Jag får ju inte veta nått ja! :P
Vad handlar översta texten om `? Ring o surra nån dag gumman då du har tid. Känns som att du har de så stressigt just nu..

http://beathricensdagar.blogg.se

Malin Skogström

1 september 2011 10:48

Ja den är jättefin, den är utskriven och ska ramas in.. =)
Jag skickar ett sms då det närmar sig, och vi flyttar i slutet på septeber, vet ej exakt när än.. Men snart är det i alla fall.. =)
Ja det är väldigt mkt just nu men till veckan ska jag hinna med mig =P får ses något då! =)
KRamar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards