My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Kusinträff på violvägen...

Av Malin Skogström - 24 mars 2011 21:47

Dagarna denna veckan har gått otroligt fort.. Jag vet inte hur jag hr hunnit med alla som vi gjort, men nu är det snart slut på veckan, så vi får väl se hur det blir med helgen.. =)

I tisdags var jag in till vårdcentralen, jag klantade ju till det ordentligt där =P haha =D

Jag har tagit en dusch på morgonen och sen starta jag en maskin tvätt och bestämmde mig för att rensa öronen med helt vanliga bomullstopps.. Jag körde in den i örat och när jag drog ut pinnen var tussen borta! Jag fick ju panik, börja kolla på golvet om det kunde varit så att den föll ut när jag drog ut pinnen, men jag hittade ingenting på golvet.. Började försöka känna i örat ( vilket inte är sååå himla lätt) Ringde till Sophie och fråga om hon var hemma men det var hon inte, ringde till Jonas och frågade om han kunde hjälpa mig, det kunde han trodde han i alla fall..

Jag panikslagen, tog hunden ut så han fick kissa. åkte bort på Jonas jobb och bad honom kolla i örat för ser han tussen kan han ju plocka ut den. Hoppades jag i all fall..

Han såg den inte ens!! Jag fick ännu mer panik, ringde vårdcentralen, fick en akuttid, inom loppet av en halvtimme, så det var hem o hämta en bok, för de sa nämligen att det kunde ta tid innan jag fick komma in..

Kommer bort till vårdcentralen, lägger i pengar i p-automaten samtidigt som jag försöker få hunden att kissa av sig lite till, eftersom han blir tvungen att sitta i bilen medans jag går in till sköterskan.. Väl inne så fick jag sitta i en halvtimme ungefär innan hon hade tid att ta emot mig..

Jag kommer in, förklarar min situation, berättar även hur panikslagen och hjälplös man känner sig! Hon tog en "grej" kikade lite i örat o säger, näe jag kan inte se något är du säker på att den är kvar? Då blir jag osäker försöker känna om jag känner den utan att stoppa in något i örat och jo jag känner den förklarade jag så hon kollade igen.. Denna gången kunde hon se den men kom fram till att den satt ju så långt in så det fanns inte så mkt hon kunde göra.. Hon gick iväg för att kolla om det fanna en ledig doktor som kunde hjälpa mig.. Det fanna en och han skulle kolla lite snabbt!

Jag fick komma till ett annat rum, lägga mig på sidan på en brits medans han körde ner en stor jädra grej i örat på mig för att se om han kunde se tussen, först gjorde han inte det, men efter lite om och men så såg han att den satt lågnt in, han tog fram en sak eller pincett liknande sak och stoppa en tratt i örat på mig och i den där tratten körde han långa pincett grejen och grävde mig i örat! Det gjorde såå himla ont! Men till slut fick han ut den, och det visade sig att det var hela tussen som hade åkt av, inte bara en liten bit uta hela tussen!!

Skönt att det äntligen var över tog jag med mig vovven på en liten prommis och när jag kom hem var det bara att hänga tvätten sen skulle jag ju egentligen träffa Bea men så bölev det ju heller inte, det hanns ju inte med sig i allt ståhej!


Efter en utmattande dag så gjorde vi inte så himla mkt på kvällen, åkte på en fika hos Jonas mamma men inge mer.. Hem o sova!


Onsdag var jag till chefen sen träffa jag mormor på Birsta toig en fika och jag fick en massa bröd, både bullar och matbröd,mot kvällen var de inge mkt planerat, Matte oMia kom hit och vi kollade på bilder som vi skulle ha till Jonas farmors födelsedagspresent. Det är ju så att kusinerna har lagt ihop och köpt en digital fotoram till tanten som trots allt fyller 90 år imorn! =)

Vi samlade på oss lite bilder från var familj och kom fram till att det skulle bli toppen..


Torsdagen fortsatte med nästan samma stuk.. Jag jobbade först men efter det så åkte jag hem gjorde mig klar för kvällen, och Jonas kom hem fyra, då tog han en prommis med vovven och sen åkte vi till violvägen för att träfdfa alla kusiner och kusinbarn.. =)

Det var väl sammanlagt 16 st som skulle vara med på bild både tillsammans och enskilt. Jag tyckte att det blev väldigt lyckat faktiskt! =)

Det var kul att äntligen få träffa alla.. =) det var två som jag ej hade träffat och tre små gullungar(barn) men annars kände jag nog alla =)


Det blev väldigt bra bilder enligt min åsikt.. =)

De bjöds på fika, väldigt trevligt, det gillar man verkligen..

Vi kom därifrån runt klockan sju halv åtta.. då var det dax för middag, det blev snabbmiddag på donken..

Och nu sitter jag här och tar det såå lugnt som det bara går för jag har gått i såå många trappor idag att jag trodde jag skulle svimma.. Är otroligt glad att jag inte behöver göra det varje dag kan jag lova.. Jobbade ju på vivsta skola och då hade jag lektion längst upp, personalrum längst ner, även att klassen som jag hade skulle ha simning vilket gjorde att då gick jag träppor så långt ner man bara kan komma i anslutning till vivsta skola, sne skulle man ju upp igen!!

Nu är jag slut slut slut i ryggen!


Men för övrigt är allt bra. Den lilla sparkar på för fullt, speciellt när man sitter i vissa vinklar då h*n tycker att det inte finns tillräcklingt med plats då ska det sparkas..

Har även varit in till Mia i veckan och hängt undan lite kläder som jag tycker är otroligt fina...

Bara att hoppas det blir så den lilla kan ha de kläderna jag valt.. =P


Imorn fredag blir det ett besök hos Barnmorksan, det är en vanlig koll så jag tror inte att de gör så himla mkt ovanligt, vi skulle även få lite info om föräldrakurs om man vill gå det.. =) Skall bli spännande =)


Jonas jobb bad honom igår att lägga in när han vill ha sin semester, vilket inte är det lättaste, han la två första veckorna i Juli, för då om vi har tur blir han i alla fall långledig.. =) Men det märker vi till sommaren...


Vi har även gjort upp lite plaer som vi har för hösten, men om det blir som jag vill så kommer vi att genomföra dem men troligtvis i november så blir det nog i slutet på november, men det märker vi då det närmar sig..

Dety är i alla fall något att se fram emot efter det stora som kommer att hända till sommaren, som att det inte skulle vara tillräckling!! =D


Lite bilder kanske! det skulle ju inte sitta helt fel..

Enjoy!


Vi börjar med lite smått o gott från 30års festen!
                         

Bröden och bullarna som mormor bakat till oss!

   

Magen! =D 28+1

      

Ha en trevlig kväll alla som läser!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards