My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Måndag...

Av Malin Skogström - 21 mars 2011 11:11

Idag är det måndag igen och jag tycker att veckorna går så himla snabbt. Jag hinner ju inte med längre..

Men man måste ju bara berätta hur helgen har varit.. det var ju 30års fest för två st.. =D

Fredag bestod av en snabbvisit på birsta för att köpa ett linne som jag kunde ha till min klädsel som jag skulle ha på lördagen.. =)

Det blev att jag hade med mig mer än ett linne hem, jag fick nämligen med mig lilla Natalie oxå.

Hade mött upp Mia och Matte på Birsta o då sa jag att om de vill ha lite tid själva med packandet och allt förberedande inför festen så kunde jag ta med Natalie p, hon ville oc det ville hon.. =)

Jag lämna birsta för att handla mat till en hel flock med folk, =P

Sen åkte jhag och Natalie för att hämta ut nyckeln till lokalen så vi kunde förbereda inför morgondagens fest. =P

 Strax efter fem kom Matte o Mia, LillMia och Robban hem till mig o Jonas, då hade vi gjort mat till allihopa så det skulle gå snabbare att få klart i lokalen. =)

När maten var uppäten for de andra till lokalen medans jag o Jonas fixade klart disken och så hemma, sen gick vi oxå ner till lokalen och hjälpte till, kom därifrån runt halv tio då vi for på maxi o handlade sen hämtade vi lite grejor hos Sandra som vi behöve inför festen.. =P


På lördag sov jag till tio. då for jag o Jonas på Birsta för att kölpa en sista sak till kvällen.. =)

När vi kom hem var det bara att göra sig klar. =) Festen skulle börja halv sju så jag åkte till Timrå för att plocka upp Mia och Matte medans Jonas for till Ljustadalen två svängar för att hämta Mia med folk och de var 8st =P

Runt halv sju började de flesta att trilla in i lokalen men det var fortfarande några som saknades så vi inväntade dem så alla kunde sitta ner o äta tillsammans.. =)

Strax efter sju kom de sista personerna intrillandes =P

Då var det ax för äta, det blev kärlknöl med hemmagjord potatissallad och bröd med vitlökssmör till.. Så himla gott, tog två portioner. =P

Sen var det lektajm, vi gjorde en lek med frågot. =P folket hade fått svar på frågor när de kom sen skulle de två som frågorna gällde tävla med varann. =)

Det var väldigt lyckat! =D


Det blev tårta kaffe och hög musik, sen var festen i full gång.. =) Jonas drack o drack o alla andra drack o drack, medans jag  och Charlotte roades oss med att skratta åt de andra. =)

Det var en himla rolig kväll, som avslutades för oss runt ett med att vi sett fyra fullvuxna karlar dansa ballongdansen till fågeldanslåten! =P haha =D Det var sååå himla skönt gjort av dem... Snacka om att Mia o Mia inte var med på det! =D

Jag tror att Jonas var den som var absolut fullast, så vi begav oss hem vid ett och somnade väl runt tre, han väckte mig 20 över 7 och frågade om jag var vaken... =DVilken jag inte var =P hehe, så vi fick sova en stund till innan det var dags att kliva upp, tror faktisk att jag låg i sänge till elva.. men då var det dags att kliva upp och leka taxi. hämtade två kompisar till Lill-Mia som skulle till stan, sen hämtade jag Mia och MAtte i Timrå och efter det hämtade jag Lill-Mia o Robban i Ljustadalen och då for vi till lokalen, det var ju ingen mer än jag som var kapabel till att köra,.. väl på lokalen blev det dags att städa..

Sen åt vi pizza tillsammans innan det var dags att skiljas åt.. Jag skjutsade hem Lill-Mia och Robban med derasgrejor först sen kom jag tillbaka för Jonas, Matte och Mia för att köra dem till Timrå med deras grejor.. =)

Efetr det var det hem som gällde för mig o Jonas, var såå himla slut, orkade ingenting, vi slappa framför tv en stund sen kollade vi på sista avsnittet av solsidan, vilken var bra, men synd att det var det sista...

Efter det kollade vi på en film som hette "skyline" den var lite som världarnas krig, men ändå enormat stora skillnader.. =P haha

Det var ingen film för mig i alla fall.. =)

Sen kom Sandra och lämnade av Zingo, vi är ju hundvakt denna veckan o det kan nog bli trevligt, jag kan behöva lite sällskap under veckan =P hehe


Magen växer o blir större, jag har även blivit otroligt skuvven över vaderna och fötterna så jag kan knappt ha mina egna skor nu vilket är väldigt frustrerande, jag blir tokig! Ryggen säger ifrån ibland, speciellt om jag går mkt unedr dagen, men även om jag inte gör så himla mkt. igår rensade jag nämligen ur en hel byra o det var inge kul alls för ryggen, men jag tror nog att jag ska klara av vissa saker.. Sjukgymnasten vill ju att jag helst inte ska gå i trappor men det är då inte lätt när man bor längst upp utan hiss.. =)


På fredag ska vi tillbarnmorskan igen. Ska bli kul att få se hur mkt man har lagt på sig sedan man började komma dit, sen hur många centemeter man har lagt till =D Jag tycker allt detta är himla roligt, och ännu roligare är det när Jonas är så himla gullig mot mig hela tiden.. Han pratar med magen så fort vi ligger i soffan, han ger mina jobbiga fötter massage, han är såå himla gullig.. =)

Även då jag känner att jag är som jobbigast så är han ändå gullig o snäll mot mig.. =)


Nu ska jag dra på mig ett par skor som jag kan ha sen ska jag åka på Birsta för att träffa Niklas på en fika, efter det tror jag att det blir en sväng till Timrå, men jag har inte bestämt mig än, får se vad jag gör, om det inte blir en sväng till Timrå då blir det väl hem o slappa tills Jonas kommer hem =)


Får bli litte bättre på det här med bilder, känner att jag är lite dålig på det just nu men det kommer väl =D hehe =D

Ha en bra dag i solen allesammans! =D

 
 
Kamilla

Kamilla

21 mars 2011 15:04

Oj oj! Fullspäckad helg hör jag!! :)
Hur mår ni då? Du och magen.. Har ni några namn ännu? Puss o kram!

http://kamillaveronicas.blogg.se

Malin Skogström

22 mars 2011 13:25

Jo det kan man lugnt säga =P
Jo vi mår bra nu när jag inte behöver jobba =)
Det är skönt att känna att ryggen verkligen blir bättre..
Jadå, vi har en hel del namn, men inga som vi kommer att avslöja än =)
Roligare att ta det när man är helt bestämd =)
Allt bra med dig då? Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards