My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Pannkakor..

Av Malin Skogström - 27 februari 2011 18:00

Idag är det söndag igen, känns som att tiden går allt för fort nu. Hinner inte mer längre.. I fredags var det tänkt att vi skulle åka till Stugan med Sophie o Tom men de hade ingen bil så då kunde vi tydligen inte åka.. Väldigt synd, hade sett fram emot en helg ensam med dem, var längesedan man fick en helg hemifrån.. =P

JAg o Sophie tog oss en sväng om inne på Birsta innan hon skulle träffa sin syster, då köte jag en shorta och en bälte, två par leggings och en tröja, fast med linneliknade armar, en riktig sommartröja..

Efter det så åt jag o Jonas på MAX tillsammans innan vi tog en liten shoppingrunda.. Vi var in o kollade på stolar till köket, måste ju ha nya nu när vi har ett så snyggt bord, men hitta inget som vi ville ha. Då gick vi vidare till Birsta o kollade lite, där inne köpte Jonas två tröjor, en vit för ovanlighetens skull och en mörkblå, för en gång skull blev det inte svart eller rött.. Jag köpte även en tröja som var gul o vit.. =)

När vi äntligen kom hem var klockan halv åtta, duktigt trött jag var i benen, fötterna och speciellt ryggen, så det var bara att slänga sig på soffan o slappa till lite TV innan man slänger sig i sängen =)


Jag låg först o kollade på Sex and the city men sen kollad jag på kvällens avsnitt av Big Brother, det är såå himla sjukt förnedrande, fy fabian alltså, men det är kul så man kan inte låta bli att skratta åt det, såg just det när de skulle få sina så kallade elstötar, haha oj vad jag låg i soffan o skratta för mig själv..


Jag somnade i soffan efter det o då fick Jonas väcka mig så jag kunde gå o lägga mig på sänge o sova.. =P


På lördagen så sov vi till tio, det var tänkt att vi skulle på kalas men de som vi skulle till var sjuka så de bestämmde att det var bättre att ha kalas nästa vecka =)

Då bestämde jag att jag skulle träffa Niklas en sväng istället =)

Men innan  jag gjorde det så kom vi på att Jonas fick följa med denna gången =)

Då började jag och Jonas att åka in till Birsta för att hämta ut en babybox som man får från babyproffsen. Sen åkte vi in till Erikshjälpen i bydalen, där inne hittade jag två krukor som jag köpte med mig hem.

Efter det blev det en sväng till Fyndlagret i Nacksta, där hittade vi lite böcker och jag köpte även Buffy-boxarna. =)


När vi kom in till stan för att träffa Niklas så var klockan två och vi skulle mötas utanför DownTown, vi skulle spela biljard! =D

Vi spelade en timme sen ville inte Niklas mer, jag hade kunnat spela bra länge till =P


När vi kom hem gjorde jag middag, det blev pommes med pepparrökt kött o en kall beasås till =) Sååå himla smaskigt! =)

Efter det blev det en tripp till Ljustadalen för att träffa Sandra och Peter..  Eller rättare sagt så kom de till oss sen åkte vi på olika håll, Jonas o Peter åkte till Timrå för att koppla in en sterio, medan jag och Sandra och Simon åkte till Sörberge för att hyra en film =)

Vi mötte upp grabbarna hemma hos Sandra o Peter runt nu nio så kollade vi på MacGruber, eller bad filmen hette.. Den var såå himla sjuk jag skulle kunna tro att det var en parodi på en annan film men det är då inte lätt att komma på vilken när man inte tittar så himla mkt på Action.

Efter det kollade vi på Melodifestivalen, det fanns en del låtar som var bra och en del som var mindre bra.. När klockan blev för mkt så åkte jag o Jonas hem o SOV!! =P Det var skönt att få lägga sig i sängen, så himla skönt ahar det inte känts att ligga i sängen på länge, men det är väl skönare när man är som tröttast.. =P


Isag så spelade jag med Anni nu på morgonen sen åkte jag med Sandra ut till Bergforsen för hon skulle klippa pälsen på Pucka, Sandras lillebrors katt.. =P Det gick inte så bra som jag och hon hade hoppats, hon måste åka dit imorn igen, men då hinner inte jag följa med, fick såå himla ont i ryggen av att sitta konstigt och hålla fast katten så han inte skulle klösa eller bita Sandra eller Simon..


Nu står jag i köket o lagar pannkakor, när jag kom hem så blev jag bara såå himla sugen på det att jag inte kunde låta bli att laga det så nu står jag och steker samtidigt som jag står och skriver, springer mellan spisen och vasken, häller i smet, bloggar lite, vänder på pannkakan, bloggar lite och så vidare, =P haha Inte världens lättaste men det finns ju lite tid att skriva så då passar jhag på =)


Efter att vi ätit pannkakor så har jag gjort i ordning lite chokladpudding till mig och Jonas, men han vet inte om det, hehe han köpte det för några dagar sedan men han har inte gjort det än så då gjorde jag det idag =P hehe, så kan vi äte det till en film eller nått senare =)


Imorn ska jag på börja min jobbvecka. sen har jag tre långa jobbveckor att se fram emot, och var helg har vi tyvärr något planerat så jag tror inte att det kommer att bli så himla mycket vila då eller tyvärr, får se hur länge min jobb orkar med =)


Näe nu ska jag lägga all min energi på att göra klart pannkakorna så vi kan få middag någon gång, jag börjar bli lite hungrig nu =P hehe


Ha en bra kväll allesammans =)

 
 
bea

bea

27 februari 2011 18:12

Hej gumman ! måste ses nått, de var så längesen nu. Jag är ledig från tisdag i veckan o har inte nå speciellt inplanerat sen. Hör av dig nå så vikan bestämma nått. KRAM

http://beathricensdagar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards