My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Julen är över

Av Malin Skogström - 26 december 2015 20:38

Jaha, då var det den 26 december och julhelgen är så gptt som över. ;) snart i alla fall.

Vi firade julen hemma, tillsammans med min pappa och Jonas mamma, o barnen såklart! Men så himal skönt att vi inte var fler än så. uppskattar en lugn jul! Med familjen!


Pappa kom i måndags och vi har umgåtts en massa och känns jätte kul! imorn, ska han dock åka hem o barnen tycker inte att det ska bli så himla kul, men dem får vinka av honom vid tåget och dem tycker det är himla kul att få se tågen =)


Idag var vi till Birsta, kollade lite på rean och köpte lite pennor som jag kan ha till mina målarböcker som jag fått i jul! älskar dem! så himla kul!! =)


Vi stötte på en av Kaspians faddrar, hen hälsade, men gick bara vidare.Kan inte förstå varför. Jag trodde helt ärligt att hen ville vara delaktig i hans liv, men just nu känns det inte så. Kunde åtminstonde frågat hur det var med honom eller sagt hej till honom.

Vem vet, hen kanske inte hade tid. Jag tycker i alla fall att lite engagemang kan man väl, det gäller ju ett barn.



En av dem stora frågorna just nu är namn, men det finns även en till som jag har snurrande i mitt huvud och det öär Fadder, faddrar!!!???


Jag tycker det verkar som att bli vald till fadder uppfattas olika av alla. Men enligt mig så är det ett tecken på att man vill att den här personen skall vara en del av barnets uppväxt eller att barnent ska få ta del av den vuxne som man valt, finns där för barnet lika väl som finna där för den vuxne. Ett stöd och en trygghet åt båda hållen. MEN om man nu inte har samma inställning kanske man ska kolla upp vad föräldrarna har för förväntninga på en om man får frågan. Eller så struntar man i det o gär som man själv tycker passar. 

Jag tycker att det är kul att få vara fadder till Grim. Mitt första fadderbarn! Gulle!! 

För mig är det en stor sak, jag kommer att finnas där, oavsett vad jag o Lenitha kommer att ha för relation så kommer jag ju inte låte det påverka mitt och Grims förhållande!!

Jag kommer inte sluta bygga på det och förhoppningvis kommer inte han heller att göra det när han växer upp. Jag kommer vilja finnas där!


Jag tycker att om man får en så fin fråga kan man väl ta sig tiden att engagera sig lite, kan ju jag tycka i alla fall. 

Jag vet vem jag har som fadder, jag har stenkoll på dem och vet att dem finns där. Undrar hur många det är som egentligen har det! 


Hur väljer man en bra fadder??

Tror inte att det finns någor bra svar på det! Man väljer dem som man känner kommer att passa bra, eller kanske till och med kommer att göra en stor skillnad på om dem finns med i livet eller inte. 


Hur är man en bra fadder??

Finns väl inget bra svar på det heller, men att finnas i barnet liv, inte varje dag, men lite i alla fall. Om man vill såklart, man kan ju absolut inte vara där om man inte vill, men då kanske man inte ska ta på sig ett sådant fint kärleksfullt åtagande om man inte kan vårda det lite i alla fall. 


FADDER!!

VAd innebär det för dig???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards