My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin Skogström - 3 augusti 2015 23:26

Inte min starka sida!!!
Gjorde ett idag, vi har sökt efter ett utebord till våran nya uteplats i princip hela sommaren. Nu, när jysk har lite rea, hittar vi ett som är bra pris och helt rätt storlek. Känns skööönt. Det var vara lite större än vi räknade med, fick inte plats i bilen så det fick bli släp. :-P men det kommer bli sååå bra, när det väl är på plats.
Tugnt as-bord!!
Jag får så ont i magen efter ett ganska dyrt impulsköp, fick även det denna gång, men nu känns det oki! Hoppas den känslan håller i sig!!! ?

Av Malin Skogström - 3 augusti 2015 09:17

Idag har det gått en vecka sedan jag fick ett positivt test. Känns fortfarande overkligt, men det skjunker in, sakta men säkert.
Jag har en del symptom, som ett sorts sug på olika saker, inget specifikt mer generellt, frukt, bär, syrliga saker i frukt o bär väg! Jag blir hungrig oftare, vill gärna äta något eller tugga på något mellan måltiderna. Jag måste äta direkt på morgonen  annars kommer de illamående. 

Har även ett väldigt svajigt humör, fick jag höra av min lillebrors tjej. Och när hon säger något då är det ren ärlighet! Gillat det! Så jag blev lite avslöjad.

 
Hade sagt till henne förra helgen att jag väntade på mensen, men den kom aldrig. Och hon är minsann inte dum, så när jag inte nämner att mensen kommit eller något annat frågar hon mig bara rakt ut, har du sen mens och världens PMS eller är du gravid????
Så jag berättade för henne i lördags. Känns bra, men lillebror vet fortfarande ingenting och så får det gärna vara ett litet tag till!!
Det är en hel del personer i vår omgivning som inte vet och så skall det förbli ett tag till. Vi vill gärna kunna ta det lugnt samtidigt som jag skulle vilja att alla i hela världen skall veta! 


Av Malin Skogström - 2 augusti 2015 20:59

Idag har jag börjat med nedräkning inför min semester. Hur många pass det är kvar vill säga. :-D
2 långa, 7 korta och 3 på alen. Det är alltså inte så många, men min semester börjar inte förrens 21 aug.
Idag blev det en promenad på jobbet. Totalt 2,5 km. Bra jobbat! För en person med dålig kondition. Haha!!
Imorn skall jag o barnen åka till lenitha med familj för att busa av oss lite. Jag o Lenitha ska även ut o köra lite. Har skaffat fram stora koner som vi ska jobba med! Kommer bli så kul..
Resten av veckan består av lugn, packa, packa, packa, och lite annat spännande. Nästa fredag måste allt (utom det nödvändigaste) vara packat! För då åker jag o Lenitha samt Karin till Örebro, kommer hem på söndagkväll. Jag ser såååå himla mycket fram emot den här resan! Kommer bli super!!!! Det är mitt startskott för 4 händelserika veckor!!! :-D
Idag har vi ätit blåbär,
Gått till stranden och när jag kom hem bakade jag. Bra dag!

Av Malin Skogström - 1 augusti 2015 15:31

Idag har vi varit o fixat staket på vår (snart) tomt. :-D känns skönt att få fixa lite innan vi flyttar! Måla innertaket blir nästa projekt!

Av Malin Skogström - 1 augusti 2015 08:02

Jösses vad tiden gått fort. Nu är det augusti och snart dax för oss att flytta, skolan början, jag Jonas skall ha semester, barnen börjar på sitt nya dagis, en ullareds resa är planerad, dock i början av september. :-P
Det här kommer bli en bra månad!!! :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards