My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 9 april 2014

Av Malin Skogström - 9 april 2014 19:10

Att fixa en vikarie för en vikarie är verkligen inte det lättaste.

Jag har fått att vikariat för en tjej som är mammaledig nu, vilket jag har gått på sedan i höstas. Och om jag skulle behöva vara ledig har jag ju löst det med att prata med någon från fritids innan jag hade hittat någon som jag kunde ha som "ring-in-vikarie" vid behov. Men denna gången behöver jag vara ledig och vikarien kan inte jobba och all personal på fritid har studiedag så det är vikarier där med, vilket sätter mig i en himla jobbig sitts, jag behöver vara ledig så jag kan gå på annat viktigt med mitt fasta jobb och det kommer först vilket de alla vet som jag jobbar med men även pojkens föräldrar är medvetna om det och det har verkligen gått så himla bra... tills nu..

MEn till slut fixade det sig, jag jobbar förmiddagen och en av lärarna hoppar in och tar eftermiddagen samt fritids för mig. Det är så himla bra att det löse sig! Nu behöver jag inte oroa mig över brist på vikarier något mer denna gång =P haha


Idag har jag haft en underbart trevlig eftermiddag med en vän som jag inte träffat på ja minst sju år kanske, kan verkligen inte minnas när jag träffade denna personen senast. Men när vi sågs så kändes det som att det var förra veckan vi träffades sist, och det gillar jag verkligen, älskar att ha vänner som man kan ha svag kontakt med eller bra kontakt med men inte hinna träffas så är man i alla fall lika bra vänner..

Trodde jag hade många så men det har visat sig att några inte riktigt gillar det där med att man inte hinner höra av sig eller att man inte hinner träffas =( Så himla synd, för det är bra vänner allihopa! =D

Goda vänner kan man inte ha för många av!


Idag har Jonas fått jobba över (på sin praktikplats??) SÅ han har inte kommit hem än, men jag tycker att det är bra att han visar framfötterna och stannar så länge som det behövs för det gör ju att han kan ha en större chans att få stanna efter det är klart med praktiken =)

Imorn är det jobb 9-16, ingen lång dag men det är min sista lediga kväll innan nästa onsdag, jobbar 8/9-19 fredag-tisdag sen.


Ikväll är det Greys kväll som vanligt med älskade Lenitha, det ska bli mysigt! JAg tycker det är himla skönt att ha något såhär fast bestämt var vecka som man kan se fram emot! =)


Nu ska jag slå mig ner i soffan en stund innan min älskade man kommer hem och jag ska bege mig mot Timrå =)

Ha en fortsatt tervlig onsdag!! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards