My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

2 barn tätt...

Av Malin Skogström - 13 november 2012 14:27

Just nu sover båda två av mina "änglar"! Kors i taket, det händer då inte så ofta.. =)

Vet int eom man kan kalla dem för änglar, För 30 minuter sedan satt jag med Matilda i famnen o försökte få henne att somna eftersom hon var trött, men on skriker och stretar emot. Hon vill absolut inte sova då hon kan vara vaken, hon får väl för sig att hon kan missa någpt.. Vissa dagar somnar hon inte förrens Jonas kommit hem eller som igår tex, då gick vi ut efter maten då blev hon trött och ville sitta i vagenen en stund och då somnade hon. =P

Medans jag satt med Matilda i famen börjar Kaspian bi ledsen och börjar i prncip skrika och gråta för han började bli trött. Så jag fick Försöka trösta Kaspian medans jag hade Matilda i famnen. Inte det lättatse vill jag lova.. Men till slut gick det =D


Prata även med en vänninan i telefon tidigare om at vi skulle ses nästa vecka. Hon tyckte tt vi sukle gå på Birsa och kolla runt lite. Men jag anser att jag får ingen ro at kolla runt när jag har båda två med mig, Matilda, yrväder, vill inte sitta i vagenen, ska jag då ha koll på henne medans jag ska kolla där och Kaspian sitter i vagnen. Kan funka en stund, men inte ser jag något och kan inte direkt koncentrera mig på att kolla å kläder eller vad det kan vara om jag ska kolla henne oxå..

Då fick jag höra att jag sjka inte måla faan på väggen innan jag ens kommer iväg.Men jag tycker inte att jag gör det då jag vet hur mina två barn är både i humör och beteende.

Senanser jag att ajg är tillräckling uppstressad med allt som händer runt omkring oss just nu, med både Kaspian och Att jag måste få en bettskena så jag inte tar sönder alla min tänder. Då utsätter jag mig inte för den stressen att gå på birsta med mina två små..

Jag tycker väldigt mycket om mina vänner men kan önskar att de kunde försöka sätta sig in i min situation någon gång.


Jag tycker att det är väldigt tufft vissa gånger och kan inte ens förstå att jag klara av det, men det gör jag.. Får ge mig själv ett plus i kanten med jämna mellanrum. Kaspian var ju inte direkt planerad men jag älskar han inte mindre för det. Men vissa gånger kan man önska att han hade kommit bara 6 månader senare eller 1 år, för just nu är det väldigt tufft och rent av jobbigt vissa gånger.. Men jag trycker även att det är fruktansvärt roligt många av gångerna. Det är väldigt roligt för Matilda och Kaspian just nu när han kommit på att han har en syster som han kan leka med och skratta åt =D 


Mikkah hälsar, har henne i Telefonen.


Kaspian har just nu fått ordning på sin balas så han har börjat sitta själv på golvet mer och mer, det blir så himla kul, men när han ser Matilda sålutar han upp huvudet och hela han blir baktung och faller mot kuddarna =D Lillfisen, man kan inte lämna honom ensam på golvet, han är ju än så liten. Vi har även börjat ersätta ett av hans mål under dagen med en potion gröt, han äter och jag anser att han blir mätt. =)


I torsdags var vi till sjukhuset och gjorde en kontraströntgen på Kaspian.

7.00 fick vi sätta på plåser på hans små händer.

8.00 Skulle se sätta in en nål i en av händerna på honom, första handen spräckte dem blodkärlet och andra handen fick dem till det men då skrek han hela tiden då hon grejade på med nålen.

9.00 Sprutade dem i radioaktiva isotoper i nålen som han fått i handen. När det var klart fick vi åka och äta lite frunch. och bara ta det lugnt.

12.00 var vi tillbaka på sjukhuset och Kaspian skulle få ligga på en liten brits och ta röntgen, han låg 5 minuter med kameran under sig samt från höger sidan och sedan 5 minuter till med kamerorna vinklade mot båda sidorna, en höger och en vänster.

Det här skulle visa hur njurarna fungerade och hur stora de är. Isotoperna ska dras till njurarna genom blodet och när röngten är igång ser det väl ungefär ut som en massa små prickar som springer runt i njurarna. Bildern avisade att den vänstra njuren fungerar och ser normalt stor ut. Men den högra syntest inte ens på bild vilket innebar att den är icke fungerande. Det var den njuren med ett backflöde samt en massa systor på.

Kaspians läkare ska ringa upp oss nu i veckan och tala om för oss hur de tänker gå till väga nu när de fått reda på detta. Jag skulle väldigt gärna vilja veta!!

Helst nu på en gång ska jag veta hur de tänker gå till väga...

Jag tycker att det kan vara slut på undersökningar nu så vi slipper åka på sjukhuset var o varannan vecka....


Nui till något helt annat.. Imorn kommer Mikkah, Sandra och Molly på besök, vi ska göra lunch tillsammans och umgås lite. =) Kommer bli kul tror jag.. =)

Imorn efter middagen ska vi hem till Matildas kusin Tea och lämna hennes lite försenade födelsedagspaket. =) Kommer nog bli himla trevligt, ska väl även försöka ta lite kusinbilder, vet inte om alla kusinerna kommer att vara med men det ser vi imorn. Matilda har ju 5 kusiner på Jonas sida och inga på min sida. Jonas äldska bror Henrik har 4 barn och hans mellersta bror har 1 barn och Jonas har ju två så det är ju 7 kusiner sammanlagt =)

På torsdag ska vi till Kyrkan och prata med prästen om Kaspians dop, vi ska få en liten genomgång på hur det går till, vad som skall sägas och vilka som ska stå vart osv. =) Jag, Jonas, Matilda, Kaspian och gudföräldrarna! =)

Men nu sk jag gå och förbereda Matildas mallanmål och vaknar säkert snart! =)

 
 
Thea

Thea

7 december 2012 09:58

Jag kan då absolut förstå att du inte vill ta med dig två SMÅ barn på birsta och gå runt, det kan faktiskt vara otroligt skönt att få gå själv utan barn också :-) blir väll lite enklare när dom blir ett par år äldre och förstår mer. Men jag själv går nog helst ensam, om inte så får karln följa med om båda barnen ska med samtidigt så man får stöd och hjälp :-) tycker du är duktig och stark malin. Puss och kram!

http://theavonwaldenn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards