My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Fars dag 11/11-12

Av Malin Skogström - 7 november 2012 13:00

Matilda är för rolig...

Igår satt vi och kollade igenom MAXIs reklamblad och frågade henne vad pappas kulle ha till farsdag. Vi pekade på en clementin och sa "ska pappa ha den?" Då svararde hon med att titta på mig och säga "näe" Vi pekade på något nytt flera gånger och hon sa näe till allt. Till sist pekade vi på en riktig farsdagspresent och frågade "Ska pappa ha den?" Svaraet blev då "Mmm" med ett nickande. Så Matilda har nu valt vad hennes pappa ska få i fars dag. =P


Igår när Jonas skulle åka på jobbet hade vi ingen luft i ena bakhjulet så Jonas fick ringa till Mia och fråga om skjuts till jobbet. De ställer alltid upp om de kan. =) Och när han kom hem från jobbet då startade inte ens bilen, så nu är det dax att köpa ett nytt batteri till bilen.

Det var tänkt att jag skulle åka och handla imron på kvällen så jag fick åka med Mikka eller rättare sagt jag fick låna hennes bil och hon följde med mig för att handla. =) Ojojoj, nu är både frysen och kylen full med en massa mat, så nu kan vi äta länge =P

Jag ska även se till att börja baka, jag har köpt alla ingridienserna så jag kan baka till dopet, vet inte vad jag ska göra för fika då jag fyller år, men det får jag lösa snart, det är ju 12 dagar kvar till min födelsedag. men vi ska inte fira och ha fika den 19 utan det kommer troligvis bli på helgen innan eller helgen efter. men det får jag se närmare.. =)


Idag ska vi inte göra så himla mkt, blir att vi stannar inne då det blåser så himla mkt! Men ikväll ska vi åka och lämna Matilda. Imorn blir det en lååång dag på sjukhuset.


Kaspian har börjat äta mer och mer mat nu så han äter gröt på morgonen samtidigt som Matilda, på lunch äter han lite morotsblandning med palsternacka eller potatis, sedan blir det middag på kvällen, med samma som till lunch, men han äter ju inte så mkt, så han äter och sen får han flaska efter så han blir riktigt mätt. Han fortsätter även vara duktig på att sova hela nätter. Igår Somnade han i min famn vid halv tio, då sov han tio åtta i morse. Det är verkligen skönt att vi får sova hela nätter nu. Matilda somnade halöv nio igår och vaknade halv ått. =) Jag tycker att det äe lagom att kliva upp då, man hinner med mer under dagen =)


Igår fick jag även ett konstigt samtal. En vännina till mig ringde och frågade MIG vart Mia var eftersom det var stängt på shopen och det hängde en skylt med strax tillbaka. Men då undrar jag, hur tror den här personen att jag ska kunna veta det? Jag menar bara för att jag känner Mia betyder inte det att jag har stenkoll på hennes varenda lilla rörelse var dag! Jag blev väldigt besviken på denna vän då jag anser att man inte ringer för en sådan sak när man inte pratat på länge. Och att hon dessutom tror att jags ska kunna svara på denna fråga??

Ärligt talat så blev jag lite besviken på henne, och ärlig som jag är så skrev jag det till henne med så hon vet hur jag känner!  Är väl inte mer än rätt anser jag...


Nu till något annat. Vi har köpt kläder till Matilda och Kaspian som de ska ha på jul, samt under deras fotografering som vi ska gå på inom en snart framtid. Kommer att bli toppen.

Matilda har ju kommit på att jag skriver på Whiteboarden i köket och det vill ju hon oxå göra så klart. Det är ju himla kul att rita. Inte lika kul med egna kritor men med mammas pennor är det spouperduper kul! =)


I helgen ska vi ha Matildas moster på besök, hon kommer på fredag förmiddag redan kl 10.00 så då får jag pröva på att ha tre vildar här hemma, får se hur det går när Jonas är på jobbet, sedan ska Maya sova över här tills på lördagen och stannar tills mamma och Tommy hämtar henne runt fem tiden på kvällen, det kommer bli en händelserik dag, kan jag lova, men det kan nog bli himla spännande! =)

På lördag kväll blir det "tjejkväll" med Mikka, Sandra och Evelina.Vet inte riktit5 hur det är tänkt riktigt än, men vi ska ju träffas och sen tror jag att vi ska ut på kvällen, det kommer oxå bli himla roligt! =)

På söndagen är det dax för Kalas igen samt att det är Fars dag då. =) Min styvfarfar fyller år på fredag så då blir det kalas på söndag, tänkte även att jag ska tämma det sista som vi har i husvagenen. Den står ju förvarad hemma hos dem på deras gård, väldigt snällt av dem att låta oss ha den där. Har lite grejor kvar att tömma sedan i sommras, någon tröja samt en bok eller två och lite grejor från skafferiet. =) Det behöver ju inte stå där hela vintern =P


Nu har Kaspian sovit i nästan 2 timmar så nu vakar han nog snart. =) Lika bra att avsluta medans man har lite tid på sig. =P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards