My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Malin Skogström - 30 oktober 2012 11:45

Har alltid älskat den filmen men det kan ju vara för att min smeknamn är "Molle" blev kallad för det då jag var mindre, finns fortfarande de som kallar mig för det.. Men i den filmer säger dem...

"Adjö är ej för alltid, farväl är inte slut, i mina tankar finns du, där finns du alltid kvar."

Väldigt fint sagt tycker jag. Det är ju så himla jobbigt att behöva ta farväl.


Förra veckan bokade vi biljetter, tågbiljetter. Vi ska nämligen åka neröver till min pappa över jul och nyår.

Det är inte lätt att dela upp högtiderna när man har tre olika ställen atta vara på, skulle vara såå mkt lättare om folk kunde komma till oss och fira.

För när vi väl åker ner så vill alla att man ska hälsa på dem, och det är INTE lätt, med alla kusiner och farbröder och fastrar och farmor och kompisar så hinner man inte riktigt med alla, dessutom har jag ju morfar där nere.

Denna gången blir det att träffa några vänner och morfar och om man hinner med en och annan faster/ farbror =) Sen är ju farmor oxå ett måste, men tanke på att hon inte är så himla pigg eller har inte varit det på länge nu, så då vill man träffa henne medans man kan..


Vi åker ner den 19 december 8:02 och är frmme i Hässleholm 16:05 där efter måste vi åka en bit till innan vi är framme dit vi ska, det blir antingen med blir eller så tar vi ett anslutningståg och är framma på plats 1 timme seanre! =)

det blir första¨gången som vi ska åka tåg med Matilda och Kaspian, det ska bli spännande och se hur det går och vad Matilda säger, hon är numera så himla duktig på att prata.  =)


Jag har gjort (nästan) klart min fotovägg nu! Jag kunde inte bli mer nöjd! När jag hade hängt upp alla tavlor och grejor där det skulle hänga kunde jag inte sluta titta på väggen, jag vart sååå himla nöjd måste jag säga. Kommer att lägga upp en bild vid senare tilfälle då alla ramarna är fyllda, saknar tre bilder nu, men de är på ingående. =)


Kaspian har fått sin remiss till sjukhuset och han ska vara där den 8 november och då ska Matilda få sova hos sin farbror, Matte och Mia, samt kusin Natalie =) Vi ska nämligen vara upp vid sju och sätta plåster på Kaspian armar/händer som bedövning och åtta ska vi vara vara på sjukhuset för han ska få en nål satt i armen. Sedan kl nio ska vi vara på Klinisk Fyslologi för njurundersökning. Sen vet jag inte hur lång tid allt det där kommer att ta.


Jag har även börjat köpa en massa små julklappar. Måste ju se till att fixa allt det där nu, det är ju inte så lång till jul nu. Har inte riktigt kommit på vad jag ska köpa til alla men jag har nog bara tre paket kvar eller nått. =)


Näe nu är det dax för mig att gå och göra lunch till Matilda innan lillebror vaknar, är inte lätt att ha två hungriga barn samtidigt, även om Matilda äter själv såmåste man hålla lite koll på henne för hon har kommit på att hon ska mata katterna! =P


Oj glömnde näsya nämna att vi hade Halloweenfest i lördags, det vart väldigt lyckat och det kommer vi verkligen ha igen. =D Kul att de flesta kom och att det respekterade utklädninges"reglerna" hehe.

Kommer väl att lägga upp en och anna bild vid ett senare tillfälle.. ;)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards