My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Malin Skogström - 15 april 2012 15:30


Mycket som hänt den senaste tiden, det har ju nyligen varit påsk och pappa har varit upp och hälsat på och innan det så var det både Jonas och Mias födelsedag att fira.. =)


Jonas fick en masssa presentkort när han fyllde år så det blev att han köpte lite nya kläder och ett nytt datorspel, Mia hade oxå fått en massa paket kommer dock inte ihåg allt =)


Magen den växer och jag tycker bara att det blir jobbigare och jobbigare, hade det inte så här illa med Matilda, men jag har väl inget annat att vänta mig nu när det blev så nära inpå den förra graviditeten..

Har väldigt ont i ryggen så jag har fått använda mitt bälte som jag fått av sjukgymnasten, edt funkar faktiskt men det finns studer och dagar som man bara inte ens kan kliva ur sängen men det måste man ju när man har lilla Matilda, hon gör så stor skillnad i det hela, det är som att det blir lite mindre jobbigt när hon är med, hon får ju en att skratta och  hjälper mig bortse från mina s.k besvär =)


Påskhelgen!


Skärtorsdagen så var vi bjuden på lunch hos mormor, hon bor ju på hocpice pga av sin canser. Det var en fin påskmiddag tillsammans allihopa, mormor, Jocke, mamma, Tommy, Maya, Daniel, Jag, Jonas och Matilda. =)


Matilda och Maya fick varsitt påskägg av mormor det var fyllt med kläder och sen fick de ett varsitt av min morbror, Jocke, han hade gjort en jättefin namnskylt till dem båda i smide. =) Den gillade jag väldigt mycket =)

Matilda fick även ett påskägg av mamma med lite kläder i, har inte så himla mkt i nästa storlek så det är bara bra med massor =)


När vi kom hem från mormor åkte Jonas iväg på killkväll med grabbarna, de var ut och käkade och tog sig lite att dricka, men Jonas var en av dem som körde. Han skulle nämligen hämta upp pappa på stationen tio i tio när han kom in med tåget. =)


Det är så himla roligt att få träffa pappa, det bllir ju inte så ofta så det är kul när man väl ses, sist jag träffade honom var på nyår då jag, Jonas och Matilda var ner till honom.. =)

Han tycker det är lika kul att få vara med Matilda eftersom han bor så långt bort. =)


Långfredagen hade vi inte några stora planer, vi gjorde helgskinka, första gången för mig, men den blev super duper god! =D

Närmare mor fyra tiden så kom Danne och när klockan vart fem kom Jocke, mamma, Tommy och Maya. Matilda börjar tycka att det är himla roligt när Maya kommer för nu när Matilda oxå kan gå är det ju roligt för henne och kunna springa efter Maya. =P hehe, ser himla roligt ut, men bara de har kul är det ju bra. =)


Påskafton for vi in till Ikea och åt deras frukostbuffé, den är ju så himla god, pappa bjöd.. =) Efter det blev det en heldag på Birsta då Matilda fick lite påskpresent av sin morfar, hon fick bland annat en lektunnel, den gillar hon väldigt mkt! =) En body, men självklart kizz på eftersom det är morfar som väljer =) Men även en solhatt men hello kitty på, det var himla sint alltihopa. =)

Henrik, Jonas bror och hans brorsdotter Tea kom förbi och ville låna ett spel til wii, så då passade vi på att ge barnen deras påskägg, för jag antar att man brukar väl he sånt till sina brorsbarn och det är ju tots allt Matildas kusiner..


På kvällen kom Danne och vi umgick och spelade lite sällskapsspel eftersom det var dannes sista lediga kväll innan pappa skulle fara hem..



Påskdagen hade vi bara en sak inbokad och det var att vi skulle hem till Mattias, Jonas andra bror och Mia för att grilla och umgås lite =)

Till frukosten fick Matilda påskägg av sin farmor som hon lämnat med Jonas kvällen innan =)

Men innan vi for dit åkte vi in till Dollar och kollade lite, handlade inför kvällen, sen bjöd pappa på lunch på MAX innan vi for hem till dem..

Det roligaste av allt var att när gubbarna stod ute och grillade så började det snöa och det var inga små flingor heller =P Första gången vi grillar ute för i år och det snöar! =P haha

Matilda fick ett påskägg av Matte och Mia och Natalie.. =)

Det blev en sen kväll och jag körde hem Lill-Mia och Robban sen kom jag tillbaka och hämta min lilla familj =)


Annandagpåsk åkte vi ut till stugan och kollade runt och visade pappa hur vi brukar bo på sommrarna =) Han tyckte att det var himla mysigt =)

Det är kul att få visa hur det ser ut här hemma eftersom han väldigt sällan är här =)


Tisdagen så åkte vi in till stan och gick en sväng pappa ville hitta en smycke till sin kärlek där hemma och jag tror att han hittade något som han var himla nöjd med, efter det åkte vi och käkade lunch på Arenan och pappa bjöd ännu en gång, Även Danne kom och käkade med oss pappa ville ju träffa honom med så mkr som möjligt =)


När vi ätit upp åkte vi till Drakborgen och Matilda fick leka av sig lite. Även pappan och morfarn, =P hehe

När vi kom hem därifrån tog vi det lugnt och spelade ett parti kort. =)

På kvällen kom Mikaela och Fredrik och Matilda fick ett påskägg av dem, himla snällt och väldigt uppskattat från Matildas håll.. =)


Det var pappas sista kväll så han packade sin väska och gjorde sig klar för att sitta på tåget hela onsdagen..


På onsdagen så åkte vi in till stan och åt frukost på McDonalds innan det var tid för pappa att kliva på tåget, även denna gången bjöd pappa.. =)

Sen var det dax att säga hej då för denna gången, nästa gång han ska komma är ju när Matilda fyller 1 år, helt sjukt hur tiden bara rinner iväg...

När vi kom hem från stan fick Matilda sin påskpresent av oss, vi har varit o köpt en liten fåtölj till henne som hon kan ha som sin egen lilla sittplats i vardagsrummet =) Vi köpte äben fyra tavlor till barnrummet men de är ju inte endast till henne utan det var till dem båda så det kan man inte riktigt se som en påskpresent.. =)


I torsdags så var vi och tände ljus på gravarna, Jonas styvpappa har ju varit borta i 2 år i torsdags. så då åkte vi dit.. På kvällen så hade jag så hemska sammandragningar så jag knappt kunde ta mig ur soffan det blev till att sitta där hela kvällen, men det blev bättre under natten, det gick sakta men säkert över, men så himla jobbigt, jag hade ju turen att inte ha det så med Matilda så får väl se om det blir mer med den här lilla killen i magen =)


I fredags var det fredagen den 13, alla otursdag eller hur det nu är, men jag kan inte säga att det är min, för jag och Jonas träffades på en fredagen den 13 så det är bara bra saker för min del.. =)


Men det händer inte alltid kul saker tyvärr, i lördags morse så ringde mamma och berättade att mormor nu hade somnat in, hon har haft cancer i magen och fått behandling men efter jul kom de fram till att det var bättre att hon fick må bra den lilla tid hon hade kvar. De avslutade behandligen och den 14 april strax efter fyra på morgonen gick hon bort. 1 månad precis innan sin födelsedag då hon skulle ha fyllt 65 år den 14 maj.

Kommer att sakna min mormor så otroligt mkt, finns inte ord som kan beskriva hur man känner ens en gång, även om man vet att hon skulle dö inom kort så är det verkligen lika jobbigt för det.. Jag får vara tacksam att jag har vänner som frågar mig hur det är, det är och hur man mår. det är ju inte alltid man själv bara vill öppna sig och berätta.. Har en helt underbar vän som frågat mig ett par gånger hur det är och jag kan inte ens beskriva hur tacksam jag är för det...

Även om man ler på utsidan så kan det göra såå himla ont på insidan. Tack för att du finns!!


Igår var vi till mamma nästan hela dagen och umgicks med henne och morbror min för att man ska vara tillsammmans när något sånt här händer, vi kom väl därifrån runt halv tolv på natten. Då var det skönt att komma hem och lägga sig i sängen...


Idag har vi varit på Timråmässan och kollat lite, Jonas köpte remmar och sen fick Matilda hälsa på en stor kängru, hon blev väldigt fascinerad av den kan jag lova.. =D Så himla kul att se, sen fick hon även hoppa lite hoppborg med kusin Natalie =)

Nu tror jag inte att jag glömt något, men det märks väl =)


Sist av alllt så måste jag ju bjuda på lite bilder oxå, har ju en del som är bra. =)


            



Sist men inte minst....

Stort grattis till Matildas morfar, min pappa som fyller 46 årt idag!! =) Hoppas att han får en toppendag!

Vi saknar dig!! KRAMAR!!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards