My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Malin Skogström - 2 december 2011 17:25

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten för att kolla min rygg, eftersom jag är gravid så tätt inpå min föra graviditet så har jag otroliga problem med fogarna redan..

När jag kom dit pratade vi lite och sen gjorde hon en undersökning på mig, hon konstaterade att det jag var allmänt svag i ryggen, dessutom problem med fogarna och att de gjorde ont i bäckenet! Så jag fick order om att ha mitt bälte på mig, fick även med mig TENS elektroder att ha på ryggen se om det hjälpte, det är någon form av nervstimulering och muskelträning! =) Fick även lite övningar som måste göras och sen fick jag ordination på Vattengympa, så att vi kan stoppa det onda i ryggen eller i alla fall se till så att det inte bli värre än det är.. Får se vad som hjälper, jag ska komma tillbaka nästa fredag! =)


Vi har bytt från babyskydd till en större bilstol till Matilda, hon är så lång så hon får inte plats i babyskyddet längre!

Hon har inte riktigt lärt sig att sitta så bra i den än, så fort hon somnar så faller huvudet framåt =P


Och dessutom så är vi på jakt efter en ny vagn, vi kan ju som sagt inte ha den vi har så länge till, de måste få plats två i den nu. Men jag får se vad de blir för något. =) Spännande det här. =)


Jag har varen en snabbis in på Dollar Store idag med, köpte med mig lite aluminiumfolie, och fryspåsar, de tog ju slut då jag gjorde lussebullar i morse.. =)


Nu ska jag sätta mig på golvet med Matilda en sväng.. =)

HA en toppen helg allesammans!

Av Malin Skogström - 2 december 2011 10:09

Idag håller jag på att baka lussebullar, skulle ju vara skönt och enkelt att bara kunna köpa hem, =P

Men den turen har inte jag.. =( Eftersom jag har glutenallergi så måste jag baka mina egna bullar och kakor och eget bröd. Hittills har jag haft turen och få bakat bröd av mormor, men just nu ligger hon på sjukhuset och är väldigt dålig! =(

Förra veckan var det så illa att de trodde att hon skulle dö! =O

Det värsta av allt var att man fick inte komma i närheten av henne om man var förkyld eller något annat, minsta lilla förkyldning skulle kunna göra så att det blev värre för henne och eventuellt se till så att hon kolavippa på en  gång!

Så jag fick inte hälsa på henne, men igår bytte hon avdelning så då fick jag äntligen komma och hälsa på henne..

Vi kom överrens om att hon inte skulle baka mer till oss utan vi skulle komma till henne och få hjälp med att baka så hon inte behöver anstränga sig. Hon har juCanser i magen och det är medecinerna som gör att hon blit yr och trillar o åker på sjukhus med mera...

Tråkigt när det är så..


Förra veckan var jag ju på något Väldigt spännande,ansåg jag i alla fall..

Jag och Jonas var in på sjukhuset,vi åkte hiss 2 till våning 2 och svängde sedan in på Ultraljudsavdelningen. Väl där inne gjorde vi ett Ultraljud på magen och det visade sig att det låg en lite krabat där inne i min mage och rörde på sig! =D Så himla kul. Så Matilda ska bli STORASYSTER!! =D

Det var inget somvi hade planerat, men det är enormt välkommet i alla fall.. Både från min och Jonas sida.

Det finns många som säger att det är tidigt och att barnen kommer tätt, men jag tycker att de kommer att hanytta av varann, det kommer troligtvis ha kul så länge de är små tillsammans.  =) Jag tycker att det är jättekul för dem i alla fall! =D


Jag fick veta så mkt som att i början på juni så kommer nästa lilla krabat! =)


Näe, nu ska jag gå och se till att lussebullarna blir bullar nån gång! =)

Ha en toppendag! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards