My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Malin Skogström - 11 augusti 2011 07:02

...rusar förbi, Den senaste veckan har gått så himla fort så jag har knappt hunnit med..

I måndags då var jag, Jonas och Matilda till Mia på shopen och surra lite, sen for vi in till Birsta för att handla lite grejor till renoveringen (den som vi påbörjade i mars förra året). Men det var bara golvlister som saknades. =) Men nu är även det på plats, det fixat min otroligt gulliga lillebror tillsammans med min älskade Sambo i tisdags, de höll på hela dagen, från nio på morgonen då de for o handla de sista tills den sista listen var på plats vid elva på kvällen.. Det var en lååång dag, kan jag lova, inte för mig, men för dem två i alla fall.. ;)


Igår åkte vi alla tre på Birsta för vi måste ju hitta något som sessan våran kan ha på sig på lördag, vi skulle även köpt sidenband till dopklänningen så mamma kan fixa rosetterna. Men den färgen som vi ville ha fanns de inte tillräcklingt mkt av. Så vi fick vänta tills de kom in mer, ska hämta ut det nästa vecka =)

På måndag är sista anmälningsdatumet för Matildas dop, så jag hoppas att sista som inte hört av sig kommer att höra av sig då. Men de tror jag nog, det är inte så många kvar..


Igår hade vi bestämt träff med Sophie och Tom utanför Tonhallen, men jag bjöd även dit Sandra och Peter, så vid tretiden påbörjade vi en minigolfrunda.. =)

Det var kul att spela igen, sist vi spelade var ju då pappa var upp =)

Dock vann jag inte, tråkigt men så är det ibland, det var bara grabbar i toppen, men det ser man ju på prispallen. ;) Även en bild på Sophie då hon "åker karusell" =D hehe =D

   


När vi kom hem kom Matte och Mia med Natalie och hälsade på.. Vi bjöd på middag och gjorde en skiva till Natalie som hon hade beställt, har gjort en till henne tidigare men hon ville ha en nyare nu till discot som hon ska ha på fredag. =)


Idag ska vi fara på aktion tillsammans med min mamma och mormor, tror även att lillebror följer med, mamma ville att vi skulle följa med så då gör vi det =)

Får se hur det blir, kan bli väldigt rolgt, men innan det ska vi in till stan och lämna in lite trasigt guld, de har ju otroligt bra priser på det idag inne i stan. Så lite extra fickpengar är ju aldrig fel. =)


Det har hänt så otroligt mkt med Matilda den senaste tiden, hon är med otroligt mkt nu, hon vänder huvudet åt de håll som hon hör ljud ifrån och hon sover fortfarande hela nätter, det är så otroligt skönt. =)

hon äter jättebra och växer så det knakar. Har en tid hos BVC på måndag, så då får jag åka dit  utan Jonas för första gången, men det kommer att gå så bra så.. =)

Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag har knäppt så här mkt bilder under så kort tid förrut, men nu har jag ju världens sötaste motiv! =) Fick en jättebra bild i tisdags då hon låg i sängen och skratta så fort man sa godmorgon till henne. Tur jag har en riktig systemkamera annars hade de aldrig gått att fånga allt på bild =P hehe, en vanlig kamera är så himla seg.. =P


Senare på eftermiddagen då vi låg i sängen o myste på kom katten, hon ville oxå vara med, det är första gången en av katterna vågarna sig så nära Matilda. Mysan hon skulle gosa med hennes fötter och nosa på henne i ansiktet. Det var ju lite spännande både för katten och Matilda.. =D

   


Näe, nu ska jag se till att plocka undan lite innan Jonas vaknar och vi ska äta lite frukost. =) Sen ska vi mysa på de sista dagarna av hans semester, sen är det dax för honom att jobba på måndag igen, men det är ju inte så länge som tur är.. ;) blir lite semester till iannan hösten är över =D



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards