My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Malin Skogström - 12 juni 2011 19:36

....tills tiden går ut...

Nu går man hemma och bara väntar på att det ska hända något.. =) med spänning kan jag lova! =D

Helgen:

I fredags så var vi på birsta och körde runt, eller vi letade grejor som Jonas behövde för att fixa bieln, det är tur man har någon som kan göra sånt nu.. Blev inget gjort på bilarna tidigare, den jag hade stod och förföll toltalt! haha gamla forden, det var tider det.. =)

När vi kom hem på kvällen åt vi potatissallad med rostbiff till, varken jag eller Jonas kände för att laga mat så det blev kall och enkel mat i denna stekande värmen var det gott vill jag lova!! =D

När vi kom hem så ringde Christian och Mija, två kompisar till Jonas, som bor i sthlm och sa att de var i närheten, så vi klädde på oss och gick för att träffa dem.. =) Det var himla trevligt, det var väldigt längesedan som vi träffade dem.. =) Tycker att de är väldigt trevliga båda två, men nu är det faskien våran tur att åka ner till dem och hälsa på, vi har sagt det länge nu, men nu är det på tiden.. =P

Vi lovar att komma och hälsa på dem innan året är slut och det är ett löfte som jag tänker hålla! =D


På lördagen klev vi upp nio för att vi skulle hinna in och  köpa färg innan vi for ut till näset.. =) Vi kom ifrån Birsta runt kvart i elva, då åkte vi till mamma, hon hade sagt att de skulle fara vid elva tiden så vi väntade på att de skulle åka, men när vi kom kvart över elva hade Danne inte klivit upop och mamma och Tommy satt och åt frunch (frukost lunch) Så vi blev där en stund.. Runt halv ett var vi väl ute på näset eller klockan var kanske till och med närmare ett, men det var så varmt där ute och vindstilla så jag trodde jag skulle svimma...

Jonas började att fixa med bilen på en gång, det tog litelängre tid än han trodde så hangjorde ena sidan igår och skagöra nästa sida nästa helg, men detblev himla bra till slut =D jag blev i alla fall nöjd!! =D


Vi åt middag där ute och det blev givetvis grillat =D Vi var där till  klockan var runt åtta.. =) När  vi kom hem var vi ganska slut vill jag lova! Speciellt Jonas som jobbat hela dagen, så otroligt synd att gå miste om en så fin dag, med att fixa bilen, men vad gör man inte.. =) När  vi kom hem satt vi oss och kolla lite på film innan det blev dax att öppna alla fönster slå på alla takfäläktarna och börja vädra lite inför morgondagens morgonsol!


På söndag morgon vaknade jag runt fem tiden och fick slå på fläkten på ännu snabbare för det var så himla hett i lägenheten, det känns som man ska koka sönder, jag vaknade igen runt halv tio, då var det olidligt i lägenheten, om jag inte sett helt fel så hade vi närmare 30 grader igenom hela lägenheten, det känndes till och med skönare ute på balkongen och då är det riktigt varmt inne!


Jag och Jonas räknade mina mygg/knott-bett på morgonen idag och kom upp till otroliga 47 st! Helt otroligt sjukt, hur kan man ha så många bett, fick dem över 1DAG på näset, men jag får se till att ha något skydd nästa gång för det här är jobbigt...


I fredags var det även tänkt att Ljustorpsfolket skulle komma, eller jag bjöd in dem i alla fall men som alla andra gånger så har de tyvärr inte kunnat komma.. Vi får väl se när de bestämmer sig för att de vill komma.. Skulle vara himla kul om de ville komma någon dag, men vi får se, =)


Imorn får jag se vad som händer, ska väl se till att komma mig iväg någonstans men frågan är ju bara vart, Bea frågade om jag ville komma bort och äta lite glass och bara surra på och det gillar jag! det är otroligt trevligt att träffa Bea, Varje gång! Hon har alltid de roligste grejorna att berätta =D haha, häromdagen berättade hon om en kul konversation på Facebook och innan det berättde hon om en kul grej som sades på henns jobb! =P Får se om det blir helgen som blir dagens ämne imorn, om jag nu tar mig till henne =D Har ju tyvärr ingen bil om de regnar, men vi får hoppas på uppehåll ;)

Tycker bra om Bea hon är otroligt bra på att lyssna och verkligen ge råd om man behöver det men även på att hållahemlisar när man verkligen behöver det..


Jag är så himla glad att jag inte är i samma umgängeskrets som jag var tidigare, de som jag umgås mednu är betydligt mkt bättre än de som omgav mig tidigare...

Ni vet vilka ni är!! Älskar er alla!  =D


Nu ska jag slänga mig i soffan och läsa ut min bok, sen blir det en film men min älskling!! =D Hoppas ni alla haft en toppenhelg! Det har i alla fall jag! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards