My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Malin Skogström - 12 april 2011 07:20

Hm.. Vi börjar väl med helgen då..

Jag och Jonas tog en tripp upp till Ö-vik, vi åkte och kollade på en bil, men den var mkt sämre än det verkade på annonsen och när man pratade med dem.. Men det var himla trevligt..

På vägen hem åt vi lunch vid någon sjö. =P kan tyvärr inte minnas vilken.. =)

Sen tyckte jag att eftersom vi rean är ute och åker och det blåste så sjukt mkt så det var himla läskigt att åka över Höga Kusten bron, så vi tog en lite omväg på vägen hem, vi åkte inom Kramfors och gick på Dollar Store.

Vi köpte inte så himla mkt, men det fanns inte så himla mkt nytt heller...

Efetr vi varit dit åkte bvi till Utansjö och träffade Johan, en gamal kompis till Jonas, tror inte de har träffats på minst ett år kanske, eventuellt lite mindre, jag kan inte hålla koll på det =P

Sen när vi for neröver blev det en tripp in på Dollar i Härnösand, det kändes då ganska litet men jag fick en glass i alla fall =D


Hela dagen var faktiskt väldigt trevligt, var längesedan som jag och Jonas kom iväg och gjorde något tillsammans bara jag och han.. =)


När vi kom hem spelade vi sällskapsspel med lillebror, men jag var duktigt trött den kvällen så jag tror jag somnade redan klockan tio.. =P


Söndagen började med att vi spelade klart det vi påbörjade kvällen innan och sen ringde Jonas telefon och det var Johan som fråga om vi var hemma, han tänkte komma förbi en stund. =)


De kom runt sex och stannade till åtta kanske, vi surrade på och fika lite sen for de hemåt. =)


Så söndagen i helhet var väldigt lugtn och skön, inte mkt att göra, men jag hade lördag i huvudet hela dagen så det är väl tur att man inte jobbar =P hehe, annars hade det blkivit jobbigt att kliva upp igår..


Vi har möblerat om sovrummet så att vi får plats med spjälsängen, så nu är det lite trångt där inne men det är så man klara sig, men ska ju inte göra så mkt mer än sova där inne =)

Vi har hängt upp tv på väggen, fixat en extra hyll i gardroben och nu nästa vecka ska Danne komma och hjälpa oss med köket.. Skulle blivit gjort i helgen, men det blev ju inte så.. =P


Gårdagen spenderades hos Mia på Shopen vi skickade in "till minne av" annons på Janne, Jonas styvpappa, Idag är det 1ÅR sedan han gick bort, jag fattar inte vart tiden tar vägen, det är sjukt hur snabbt det går ibland..

Vi saknar dig Janne!!  


Under tiden som vi skulle fixa det så kom det in en massa folk på en gång och Mia var själv den dagen så det var tur att jag var där, annars hade hon fått problem..

De gick åt alla håll och en ville låna toa, men när hon väl skulle dit frågar hon mig efter en sak så jag får gå på ett annat håll, då passar hon på att springa in i personalrummet och låna toa, så jag fick gå tillbaka och hålla koll på henne..

Efter en stund gick de äntligen..

Sen kom det in folk som skulle reklamera en vagn och då passade jag på att springa bak så jag kunde gå på toa, kissnödig som jag är JÄMT! När jag kom dit, var spolknappen fortfarande nertryckt och hela golvet på toa var vattenfyllt, det stod ända upp till kanten på golvlisten!

Jag visste inte vad jag skulle göra så fick skynda mig till Mia som stod i telefon som i sin tur fick springa bak och fixa upp den, sen var det bara till att moppa golvet och försöka fixa toa, men det kom folk hela tide.. =P

Tror att det berodde på det fina vädret! =P


När jag äntligen kom hem var klockan senare än jag trodde, Jonas var klar med maten så det var bara tt äta, sen träffa jag Sophie hon ville jag skulle knäppa lite bilder på henne och Tom, det blev riktigt bra! =D

Efter det for vi och handlade lite nödvändighter hit hem, jag o Jonas. Det böev även en lyxshake på Max, =) Smaskigt =P


De sista vi gjorde var att dyka i soffan o kolla på en film innan det är dax att försöka sova och stå ut med morgondagens bravader! =D


Så gårdagen var i snabba drag ganska hektisk!

Mia fick även känna på en spark igår, jag bad henne känna hur hård jag var på just ett ställe och presis då hon lägger dit handen kommer det en dunderspark så Mia rycker till =P hehe, det var hon inte riktigt med på =P hehe


Idag är jag upp väldigt tidigt, men jag har en del att göra idag så då fick det bli uppstigning när Jonas åker på jobbet, smidig väckarklocka, den säger till och med åt dig att kliva upp =P hehe


Näe nu ska jag se till att få i mig lite frukost och komma igång med det som skall göras idag!


Ha en toppendag! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards