My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Malin Skogström - 2 april 2011 23:03

Måndag.. Då hade jag städning under dagen och sen kom Sandra förbi o vi spelade lite tv-spel, sen när Jonas kom hem var det dax att plocka fram så vi kunde ha gäster, min älskade lilla sambo fyllde ju 26 år.. =)

Först kom Henrik o Melinda med barn och då blev det smörgåstårta och lite kaffe med kakor efter med paketutdelning... =) De var här en strund och sen for de, det är ju skolkväll så då är det bra att se till att barnen får sova, vilket är bra.. =) det var himla trevligt att de kom förbi! =)

En stund efter att de farit kom Matte o Mia med barn och svärmor, då blev det ännu mer smörgåstårta, kaffe, kakor och presenter... =)

När det var dax för dem att åka så tyckte Natalie att hon skulle sova hos oss för hon ville inte gå på dagis på tisdagen! Jag är ju sjukskriven så jag sa att det var okej men att vi hade en del att göra under tisdagen.. =)


Tisdag... Klev upp runt åtta, halv nio, sen gjorde vi oss klar och strax före ett åkte vi in till stan för att besikta bilen, den gick igenom felfritt! Skönt kan jag säga, nu är det bara skatten som ska betalas nästa månad sen duger den ett år till =D

Efter det åkte vi in till stan och var till barnmorskan, var igentligen på fredagen som vi hade tid men det blev ombokat.. =) Vi kom in och fick v'nta tio min sen var det urinprov, vägning, stick i fingret, blodtryck, stick i armen fel två gånger, rätt tredje gången gillt, sen var det småprat på rummet, info om föräldraträffar, mäta magen, lyssna på hjärtljudet(dagens höjdpunkt) det låg i genomsnitt på 130slag i minuten den här gången.. =)

Sen blev det en tripp till Timrå för att gratta Mia som fyllde 30 år, då blev det fika och lite till..

Sen for jag och Jonas på Birsta, Jonas hade bestämt sig för att köpa något vettigt för pengarna han fick i present, han köpte sig en skitsnygg kostym!! Han blev sååå himla stilig!! =)

Det är ju verkligen något som behövs just nu oxå, vi har två dop och två bröllop att gå på inom loppet av ett halvår =)

När vi kom hem var det bara att skynda i säng så jag kunde vila ryggen.. Helt slut i den igen!!


Onsdag...  Åkte jag till mamma och umgicks med henne och lillasyster lite, passa på nu medans man själv inte har fullt upp! =) Det blev lunch där, sen for vi hem och gjorde mat. =) Det blev kyckling, smaskigt! Efter det blev det Birsta för att träffa Bea, sen for vi hem och jag hade lika ont i ryggen då med så jag hamnade i sängen ganska snabbt då med...


Torsdag.. Jag skulle ha träffat en kompis, men hon mådde inge vidare så vi bokade om.. Så det blev en hammadag, eller jag planterade om blommor och städda lite hgemma, vilket var skönt att få gjort! =) Sen for jag till elgiganten o kollade efter en telefon till lillebror.. Han kom hem till oss halv fyra då åkte vi till elgiganten och han bestämde sig för att köpa den, han la även på ett abenomang.. =)

Han bjöd oss på mat efter det, det blev MAX, vilket var himla gott! =D

Sen hem o kolla på en film med älsklingen och bara ta det lugnt! =)


Fredag... Jag hade bokat tid att fixa mina naglar, så jag åkte och gjorde d kl 11.00 Blev helnöjd!! Jag gick till en tjej som heter Cissi. Hon gjorde endast förstärkning på mina egna naglar vilket gjorde att de blev inte längre men otroligt mkt snyggare än de var tidigare!! =D Har tyvärr ingen bra bild på just mina naglar men kolla hennes sida, hon är toppenduktig!!

Sen skjutsade jag Helena från Birsta och efter det åkte jag hem o gjorde burgare till mig och min älskling! =) På kvällen bestämmde vi oss för att vi skulle åka på bio, men jag trodde jag skulle få spader när vi satt där!! Bakom oss satt fem eller sex småtjejer som skrek av minsta lilla, jag höll på att bli döv! Så fort det dök upp något på skärmen skrek de rakt ut!! IRRITERANDE!!

Men filmen var väldigt bra, kan jag starkt rekomenderá!! "I am number four"

Efter filmen var det dax med en djet med kudden igen! =D


Lördag/idag... Vi åkte till tre olika bilförsäljare o kollade på olika bilar, sen köpte vi ett väggfäste till lill tv som vi har i sovrummet och bara för att vi skulle kunna hänga upp det köpte vi en slaggborrmaskin! =) Så nu kan vi äntligen ordna saker här hemma! =) eller i alla fall hänga upop saker ordentligt! =)

Runt tvåtiden kom ajja och Alex förbi, vi surra, grabbarna spelade tv-spel, vi fika lite kalasfika. sen åkte vi in till stan och käkade på Tandori House igen! =) en av mina favoriter just nu =D hehe =D  Sen for vi på Maxi o handla lite gott! Jag kan äntligen äta OSTBÅGAR!!! såå himla gott, det har jag längtat efter! har inte kunnat äta det under hela graviditeten! =) Idag har varit en otroligt dålig dag för ryggen har haft ont väldigt mkt! =( mindre kul, men inte nog med det, jag upptäckte att jag kan inte ha min förlovningsring längre, jag har fått så mkt vatten så händerna har svullnat på mig, även dem och fötterna, det är inge kul vill jag lova!! men jag får väl överleva =) Det är tur jag har Jonas som masserar mina fötter och ryggen så jag får mindre ont!! =) guldstjärna på det!! =)

Imorn blir det bara till att ta det lugnt behöver vila ryggen för att klara en vecka till, skall även ringa sjukgymnasten på måndag boka tid för ryggen.. hoppas att hon kan se till så jag får ännu mindre ont..


Näe nu ska jag se till att komma i säng, tror jag tar med mig datorn o kollar på ett avsnitt av Skilda världar innan jag somnar! =)


Ha det bra allesammans...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards