My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Malin Skogström - 8 januari 2011 16:49

Fortsättning på dag 2:

Maten som Cicci gjorde blev otroligt god, nog för att jag inte åt så himla mkt, jag kunde knappt svälja, men det som jag åt det var himla gott.. =)

Efter det kollade vi på en film,  fransk film, inget som jag är direkt förtjust i men den var väl sådär..  22 bullets hette den..


Sen var det dax att sova, upp tidigt nästa dag..


Dag 3:

Uppstigning kl sex, åt frukost, packa det sista i väskorna, sen var det bara tt pallra sig ut i bilen för att åka, 2,5 timmes bilresa framför oss.. =)

Vi skulle ju på ULLARED!!! Vi åkte runt sju och var framme runt halv tio, men då var det efter att vi hade snurrat in oss i Göteborg och dessutom träffat på en älg på en småväg strax utanför Varberg. Var körde i ca 80 när Jonas upptäckte att det var något som stod i vägkanten som titta upp, när jag såg det var älgen redan bredvid bilen och kikade in i förarrutan!! har aldrig sett en älg på såå näram håll, älgen halkeade till som var tur för då fick vi chansen att åka förbi innan han sparkade med ett bakben på bagageluckan..

Vi hade tur som ändå missade varann. =P


Väl på Ullared var det inte så mkt folk, men haf var hungrig hade bara ätit lite kornflakes till frukost, de hade byggt till en extra avdelning sen vi var dit sist, det var ett cafe, de hade mackor och kaffe, fika och läsk, massor att välja på.. =)

De hade till och med glutenfritt! Det blev jag väldigt imponerad av =)


När vi ätit klart fortsatte vi att handla, vi fyllde en hel kundvagn med grejor, det var allt från barngrejor och barnsängkläder till mammakläder =P Två sällskapsspel och presenter till alla brorsbarn.

Vi köpte till Mattias och Mia, men de betala ju självklart själv, men det handlade på bra för att inte vara där.. Grannarna Sophie och Tom köpte vi åt.. =P

Men självklart köpte vi till oss själva!! =)


När vi väl kom därifrån eller rättare sagt när jag inte orkade gå mer och var helt slut i halsen efter att den är väldigt svullen.. Klockan var närmare två när vi kom ut därifrån och då hade vi fått med oss en hel Ullaredsbag som då är väldigt stor..

Vi var då på väg till morfar som bor strax utanför Oskarström för att äta middag och berätta för dem om den stora nyheten.. =) Det tyckte att det var himla roligt!! =D

Vi var där till halv fem då drog vi oss för att åka en och en halv timme till för att äntligen komma ner till pappa i skåne.. Vi var hos pappa vis halv sju, var väldigt dimmigt på vägen så tog lite längre tid att köra.. =)


när vi kommit och och klätt av oss slog vi oss ner i soffan för att slappa lite, vi kollade på letsdans, inget jag brukar gilla, men jag tittade i alla fall =) Jag mår som sämst på kvällen dessutom så jag hade två tjocka tröjor en vetekudde på nacken och en filt på mig när jag drack lite the. Helt slut i halsen och näsa. Jag kom isäng strax före tio skulle jag tro och då hade jag med mig en vattenflaska och tog en alvedon så jag skulle kunna somna.. JAg sov skönt ända tills alvedonen gått ur kroppen. Då vaknade jag med ojämna mellanrum för att hosta och dricka vatten. Jag klev upp halv tio. =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards