My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Malin Skogström - 6 januari 2011 18:45

Det är dock inte kväll än men jag skriver lite snabbt om vad vi gjort i alla fall så får jag väl lägga till mer imorn när vi kommer fram till nästa ställe ;)


Idag åt vi frukost tillsammans och sen kolla vi på tv en stund innan vi bestämmde oss för att åka in till Trollhättan och bowla en timme eller två..

När vi kom dit kände Robin han som jobbade så det blev en gratis blowling, vilken var väldigt skönt..

Efter vi bowla klart så bestämde vi oss för att vi skulle äta lite lunch eller liknande.. =) Det blev pommes med korv och sallad.. När vi var mätta och nöjda beslät vi oss för att åka hemåt.. =)


Vi var hemma runt fyra tiden och då började jag surra med Cicci om vad jag behöver köpa på Ullared imorn.. =)

Vi kom fram till att jag fick stryka lite av det som jag hade skrivit, för jag kunde få en hel del av det av Cicci, då pratar vi inte vuxen grejor utan babygrejor.. =)

Jag fic en hel påse med barnkläder, en del var sååå söta att man kunde dö.. =D

En babysitter som vi tänkte köpa i alla fall, dreggellappar oc h haklappar.. =D


Så himla skönt.. =) Vi ska i alla fall kolla efter mer imorn på Ullared.. =)


Just nu sitter jag vid köksbordet och kollar på eller håller Cicci sällskap medans Robin och Cicci håller på att grejoa i köket, Robin plockar ur diskmaskin medans cicci förbereder till en tacopaj!!! =D


Efter att vi har ätit har vi fixat en film och gotta som vi ska ha till det. Det kommer att bli en toppenmysig kväll!! =)


Blir en fortsättning på dag två imorn =P



Emilia var snabb att kladda på datorn ;)


dcbgnhjjh


hnjmkldvg

Av Malin Skogström - 6 januari 2011 11:30

Gårdagen spenderades i en bil, nästan hela kvällen..

Jonas kom hem två då packa vi in oss i bilen och for för att käka sen for vi ner över för att komma fram lite tidigare än vi tänkt, så man slipper sitta och köra hela natten...

Våran beräknad ankomst var 23:48 när vi lämnade Sundsvall sen for vi in till mormor för att hämta kameran.. Beräknad blev då tio minuter förskjuten..

Jag körde från Sundsvall ner till Gävle. När vi svängde av i Gävle gick vi in på OKQ8 tog en bensträckare och kisspaus.. =)

Jonas tog över ratten och fick köra resen, jag fick så himla ont i ryggen av att åka så långt..

När vi kom till Västerås var det lite större väg och lite lättare att kunna gasa på lite mer, eller åtminstonde hålla hastigheten.. =P

När vi närmade oss köping var vi tvungen till stanna för det hade skett en olycka på vägen, vet inte riktigt vad det var som hade hänt, men polisen, ambulansen och bärgaren var där.. =)

När vi hade fårr en beräknad ankomst på 00:43 fick vi fara vidare.. Vi kom dock inte så långt innan det började bromsa framför och Jonas var tvungen att bromsa han med och det ledde till att Långtradaren som låg bakom oss inte han bromsa, det var nerför och hon gled och låg på tok för nära.. Hon körde rakt in i baken på oss. Jag skulle just till att dricka mer som tog slut på mindre än 3 sec, det var mer i hela bilen och på mig, vi körde en bit till så vägen blev lite bredare så vi kunde stanna och kolla vad som hänt..

Vi stannade strax utanför Köping och kolla vad som hänt, långtradaren stannade strax bakom oss och vi kollade våra skador.. Det hade blivit en buckla strax till vänster om långtradarens nummerplåt. Vi hade fått dragkroken inskjuten och kofångaren intryckt.. Vi bytteuppgiter och kom fram till att var och en skulle lämna in lappar tll sina försäkringsbolag...

Vi blev då enlig GPS:en 15 min till sen..


Vi kom fram till Stamkullevägen runt ett och vi tog vår packning och gick mot den välkända trappen som vi varit vid för ca ett år sedan..

Cicci kom ut och öppna porten för oss så vi kom in.. =)

ÄNTLIGEN FRAMME!!!

Vi surra en lite stund innan vi gick och la oss för vi var såååå himla trött...


Nu var vi på väg och äntligen framme på stopp nummer ett!!! Skönt att vara här igen... Har verkligen saknat  min älskling!! =D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards